lørdag 22. oktober 2011

Mål og virkemidler

Nå er noen av de viktigste idrettsmålene klare for 2012. Det store spørsmålet nå er hvordan klare å nå de?

Perioden framover vil jeg bruke til å "analyserer" meg selv og mine omgivelser for å finne ut av hva jeg må gjøre - en ting er i hvertfall sikkert: Trening har alltid fungert og det er godt dokumentert.

Noen av mine utfordringer er at jeg:
  • er ingen syklist i utgangspunkt og i hvertfall ikke terrengsyklist - hvordan skal jeg klare å kjøre effektivt over steiner og røtter i 12 mil?
  • har "svake" bein, dvs motbakker er ikke der jeg liker meg best
  • har krevende jobb som tar mye tid
  • har barna hos meg annenhver uke, da blir det lite tid til trening den uka de er hos meg
  • ikke har en utsyrssponsor slik at jeg er sikker på å ha det nødvendige utsyret til enhver tid
  • har en achilles i høyre fot som er svært "kranglete"
Noen av mine styrker er at jeg:
  • har en "motor" som i utgangspunktet overgår de fleste
  • har stayer-evne
  • elsker å være i bevegelse
  • har barna hos meg annenhver uke, da kan jeg trene mye når de ikke er hos meg
  • har en kjæreste som er like glad i å trene som meg
  • er medlem i en klubb (Arendal CykleClub) som har et utrolig bra trenings- og konkurransemiljø
Tida framover blir brukt til å bedre treningsgrunnlaget. Dette gjøres med spinning og litt sykling ute. Forsøker også å løpe litt, men der setter ofte achilles en stopper. Når snøen kommer så skal nok skiene bli flittig brukt også. Den siste tiden har jeg drevet litt med det jeg kaller "stisykling". Det er rolig til moderat offroad sykling på stier hvor tekniske ferdigheter øves. Dette kan også gjøres etter at det har blitt mørkt. Det krever en god lykt, men det gjør hele turen mer spennende samtidig får du utnyttet dagene bedre siden det blir så raskt mørkt på denne tida av året.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar